Raid – Garden of Salvation – Ogród zbawienia

Lokalizacja: Księżyc

Wstęp – wejście do rajdu

Opis:
Wejście do raidu jest nietypowe. Rozpoczynamy w jaskini na księżycu. Znajduje się tam wielki portal do Ogrodu. Zabijamy kilka przeciwników (musimy zabić wszystkich). I przechodzimy przez portal. Idziemy przez przejście i dochodzimy do bossa, harpii wysysającej minotaura.

Divinity (00):
Mając zadanie „Divinity” (Boskość). Przechodząc przez portal musimy obrócić się do tyłu i skoczyc do pomieszczenia pod spawnem. Tam mamy do wciśnięcia przycisk czerwony. Od tego momentu możemy rozwiązywać wszystkie zagadki w ogrodzie (jest ich 7).

1 Etap – The Consecrated Mind Chase

Elementy mechaniki:
kostka splątania – generuje linkę pozwalającą uruchamiać elementy typu „znak plus”
voltaiczne przeciążenie – debuff wypuszczany przez bossa. Utrzymuje się 2.5 min

Bronie:
– białe amunicja – coś do czyszczenia
– zielone amunicja – sniperka, shotgun do czyszczenia cyklopów i przeciążeniowych minotaurów
– heavy amunicja – dowolnie

Klasy:
dowolność

Opis:
Naszym celem jest otwarcie drogi do końca encounteru. Tutaj nie znajdzie się żaden boss którego mamy zabić. Za to będą 3 duże Hydry – Anioły („Angelic”). Dzielimy się na dwie drużyny:
– Drużyna 1 zostaje z bossem
– Drużyna 2 otwiera pierwsze drzwi i oczyszcza następne pomieszczenie.

W każdej z drużyn wybieramy osoby odpowiedzialne za zebranie voltaicznych przeciążeń w odpowiedniej kolejności 1,2,3.

Prace zespołów można opisać w następujący sposób:
– Drużyna 2 strzela do pływającej kostki (kostki splątania) i tworzy z niej łańcuch do zamka w kształcie znaku plusa na drzwiach bariery i tymże ją otwiera.
– Drużyna 1 odbiera Voltaic Overloads upuszczone przez bossa
– Drużyna 2 oczyszcza następny pokój i zabija Anioła, a następnie tworzy kolejny łańcuch, aby otworzyć następne drzwi.
– Drużyna 1 biegnie do następnego pomieszczenia (tego które właśnie zostało otwarte przez drużynę 2) i je opróżnia je.
– Drużyna 2 zostaje w swoim pokoju i zbiera voltaiczne przeciążenia.

Całosć powtarzamy aż dojdziemy do drzwi z trzema zamkami. Następnie obie drużyny otwierają je, a następnie biegną przez pole, zbierając Voltaic Overloads (przeciążenia voltaiczne), aż dotrą do końca, aby zakończyć etap.

Uwaga:
1. Nie potrzeba by każdy zebrał voltaiczne przeciążenie. Jeżeli team otwierający drzwi będzie wystarczająco szybki to może się nawet pojawić tylko jedno przeciążenie do zebrania.
2. Jeżeli wypuszczone przez bossa voltaiczne przeciążenie nie zostanie zebrane w ciagu 5 sekund dochodzi do zakończenia etapu niepowodzeniem.

Divinity (01):
Pierwszy etap zagadki Divinity znajduje się przed pierwszym etapem. Należy połączyć ze sobą dwa ukryte przełączniki. Jeden to standardowy „plus”. Drugi to kostka. Tylko że tym razem wiązka generowana przez kostkę jest pomarańczowa.

Divinity (02):
Kolejny etap zagadki Divinity znajduje się po pierwszym etapie. Na mapie na której się biegnie. Tam znajduje się różowa roślina wskazująca na ukrytą dziurę do wejścia do zagadki. W zagadce należy ustawić tak graczy by połączeni, znów pomarańczową wiązką, połączyli kostkę z znakiem plus.

Divinity (03):
Trzeci etap zagadki Divinity znajduje się w przestrzeni za pierwszym encounterem. Spadamy do dziury w której to skaczemy po lisciach na daleką prawą stronę. Tam też jesteśmy w stanie znaleźć kolejną pomarańczową kostkę. Tym razem jednak aby ukończyć zagadkę należy przeprowadzić linę przez wszystkie wiszące w powietrzu diamenty pojawiające się po uruchomieniu kostki.

2 Etap – Spire Defense

Elementy mechaniki:
kostka splątania – generuje linkę pozwalającą uruchamiać elementy typu „znak plus”. Po połączeniu z filarami daje buff oświecenia
oświecenie (enlighted) – buff pozwalajacy na zbijanie białych tarcz przeciwników

Bronie:
– białe amunicja – coś do czyszczenia
– zielone amunicja – sniperka, shotgun do czyszczenia hydr
– heavy amunicja – dowolnie

Klasy:
dowolność

Opis:
Etap ten polega na obronie 4 + 1 przekaźników przy których poświęcają sie Vexy (jak w przypadku wydarzeń publicznych). Arena ma kształ kwadratu z 4 filarami w kątach i jednym (początkowo zablokowanych) na środku mapy.

Encounter rozpoczynamy poprzez strzelenie w któregoś z vexów stojacych przy filarze nr 1. W lewo od filaru nr 1 znajduje się ścieżka do filaru 2, a w prawo do filaru 4. Z początku można zauważyć portale po lewej i prawej stronie przy filarach. Portale te służą do szybszego poruszania się między filarami sąsiadującymi ze sobą po uprzednim zainicjowaniu filarów.

Filary inicjuje się poprzez połączenie conajmniej dwóch osób z kostką splątania z krzyżykiem nad filarem. Poprzez takie połączenie (można to robić wiele razy), każdy z połączonych otrzymuje buff oświecenia (enligthed), trwający 45 sekund.

Podczas encountera musimy podzielic się na odpowiednie role. Najbezpieczniej można zrobić to poprzez wybranie 4 broniących filarów oraz dwóch biegajacych (jeden między 1 a 2 filarem, a drugi między 3 a 4). Biegający pomagają broniącym połączyc się kostką z filarem aby odnowić buffy dla broniących.

Buff enlighted pozwala na zbijanie przeciwnikom tarcz (biało przeźroczystych).

Całość realizujemy do czasu aż do każdego filara nie przyjdą naraz 3 Anioły (te same co w poprzednim etapie). W czasie obecności Anioła nie da się utworzyć połączenia między kostką a filarem dlatego warto je zabić jak najszybciej.

Po zabiciu wszystkich 12 Aniołów, bariera do środka mapy otwiera się i naszym jedynym zadaniem jest bronienie tylko 5 (środkowego) filara przed nadchodzącymi ze wszystkich stron przeciwnikami. Robimy to aż do zakończenia etapu.

Mapa encountera

Anioły
Bariery
Środkowy filar

3 Etap – Killing The Consecrated Mind

Elementy mechaniki:
oświecenie (enlighted) – buff pozwalajacy na zbijanie białych tarcz przeciwników
voltaiczne przeciążenie – debuff wypuszczany przez bossa. Utrzymuje się 2.5 min

Bronie:
– białe amunicja – coś do czyszczenia
– zielone amunicja – shotgun do zabijania minotaurów
– heavy amunicja – xenophage / one thousand voices

Klasy:
2x warlock – Well of Radiance
1x titan – Ward of Dawn
hunter – Golden Gun + Celestial Nighthawk

Opis:
Wzywamy Consecrated Mind i tym razem zabijamy go na dobre.

Należy podzielić drużynę na dwie oddzielne grupy. Pierwszy team musi podążać za bossem podczas jego podróży z miejsca na miejsce (do jednej z czterech lokalizacji na boki kwadratu). Porzuci kwadratowy debuff, tak jak w pierwszym encounterze, ale tym razem uwięzi gracza, który go podniesie. Uwięziony gracz musi spojrzeć na oczy wystawiane przez harpie – tylko on może zobaczyć, które z nich się świecą, a które nie. Pozostała część teamu ustawia się po prawej i po lewej od uwięzionego (tak by także nie zostać złapanym). W ciągu kilku sekund musze zostać zniszczone wszystkie świecące oczy. Jeżeli zostaną trafione niepoprawne to gracz w pułapce umiera.

Drugi zespół skupia się na Gambicie. Gracze muszą pokonać Minotaury w okolicy – każdy z nich upuszcza po pięć okruchów. Jeden z członków zespołu Mote musi zebrać okruchy i poprowadzić je do filara (banku), z poprzedniego encountera, z promieniem światła w niebo. Następnie jak w poprzednim encounterze musi bronić filara przed nadchodzącymi Vexami. Najlepszym sposobem na to jest ustalanie kolejności, gdzie pierwsza osoba zbiera 5 okruchów, druga 10, trzecia 10 i znów pierwsza 5.

Fireteam musi powtarzać ten proces, dopóki bank nie będzie miał 30 drobinek (chyba że jakiś Vex się poświęcił, za każde poświęcenie należy wrzucić o 5 okruchów więcej), które przyciągną bossa do fazy DPS.

Faza DPS rozpoczyna się przybyciem bossa pod wypełniony filar. Następnie harpia rozstawia swoje wszystkie oczy, które należy jak najszybciej zbić. Po zbiciu boss zacznie się cofać do środka mapy. W tym czasie można zadawać jej obrażenia. W pewnym momencie swojej wędrówki harpia tworzy bariery dlatego w poczatkowych etapach DPSu należy za nią podążać.

Divinity (04):
TODO

Divinity (05):
TODO

Divinity (06):
TODO

Divinity (07):
Ostatnim etapem, dzięki któremu po zabiciu bossa otrzymamy dodatkową skrzynkę, jest układanka.

4 Etap – Boss Fight

Elementy mechaniki:
kostka splątania – generuje linkę pozwalającą uruchamiać elementy typu „znak plus”
voltaiczne przeciążenie – debuff wypuszczany przez bossa. Utrzymuje się 2.5 min
gambit –

Bronie:
– białe amunicja – coś do czyszczenia
– zielone amunicja – sniperka (+ 1 osoba Divinity)
– heavy amunicja – xenophage

Klasy:
1x warlock – Well of Radiance
1x tital – Ward of Dawn
hunter – Golden Gun + Celestial Nighthawk

Opis:
Naszym celem jest zabicie bossa. TODO

Uwaga:
1. Damage phase rozpoczyna się od razu po połączeniu pierwszego filara z bossem.
2. Poświęcenie sie 3 Vexów przy filarze oznacza przerwanie etapu i śmierć graczy.

Wyzwania (Challange)

Leftovers (Resztki) – 1 encounter. Nie można zabić cyklopów pojawiających się w pierwszych dwóch pokojach.

A Link to the Chain (Ogniwo do łańcucha) – 2 encouter. Wszyscy gracze muszą otrzymać buffa oświecenia w tym samym czasie.

To the Top (Na szczyt) – 3 encounter. Za każdym razem musi zostać zdeponowane 10 pyłków (motów).

Zero to One Hundred (Od zera do stu) – 4 encounter. Całkowicie wypełnij każdy bank 30 pyłkami (motami) w ciągu 10 sekund od początkowego złożenia pierwszego zestawu pyłków.

Nagrody – Bronie i zbroje