Raid – Deep Stone Crypt – Krypta z głębokiego kamienia

Lokalizacja: Europa

Wstęp – wejście do rajdu

Opis:
Wsiadamy na sparrowy (wróble) i jedziemy trasą. Trasa składa się z kilku punktów (baniek). Wejście do bańki daje Ci buffa „Ochrona przez przed odmarzaniem”. Jednak po wyjściu z niej buff znika i z czasem dostajesz debuff „Odmrożenie”, które z czasem spowalnia Twoje ruchy i utrudnia widoczność. Aby się go pozbyć musisz dotrzeć do strefy z ciepłym powietrzem – niektóre z nich są chronione przez przeciwników, więc uwaga.


Pod koniec trasy jest ukryta skrzynia, z której otrzymujesz random rolle rzeczy które już zdobyłeś w danym rajdzie (więc nie radzę brać skrzynki na pierwszym runie).

Podczas tego etapu można zdobyć triumf „Nawet rysy” (Not a scratch). Na początku trasy (w pierwszej bańce), znajduje się 6 pików. Trzeba je wszystkie dostarczyć na koniec trasy – do ostatniej bańki. Aby triumf się zaliczył, przed dostarczeniem ostatniego pike’a w fireteamie musi się znajdować 6 osób.

1 Etap – Crypt Security

Elementy mechaniki:
operator – czerwone rozszerzenie pozwalające strzelać w specjalne panele
skaner – żółte rozszerzenie pozwalające na zaobserwowanie który panel jest prawidłowym panelem do strzelenia przez operatora
kiosk/prysznic – stojący obiekt służący do wymiany buffów między graczami

Bronie:
– białe amunicja – coś do czyszczenia
– zielone amunicja – shotgun ze slugiem, fourth horseman/czwarty jeździec
– heavy amunicja – Xenophage, One Thousand Voices

Klasy:
dowolność

Opis:
Naszym celem jest zbicie 6 zbiorników (3 w jasnym pokoju, 3 w ciemnym) na środku przestrzeni etapu. Dzielimy się na 2 teamy + 1 osoba. 2 osoby w jasnym pokoju, 3 osoby w ciemnym, 1 biorąca operatora. Do wyznaczenia w tym etapie przed rozpoczęciem są 3 role: scanner na ciemnej stronie, scanner na jasnej stronie, operator. Etap zaczyna się gdy osoba pełniąca role operatora podniesie „operatora” z kiosku. Pojawiają się przeciwnicy na górnej części mapy. Na ciemnej stronie mapy pojawi się vandal z którego po zabiciu można zebrać „skanera”. Podnosi go wyznaczona osoba i patrząc przez szklane miejsca w podłodze wskazuje Operatorowi dwa świecące panele w dolnej części mapy. Zapisuje je odpowiednio na czacie np. „D2 D3”. Po przeczytaniu przez scannera po ciemnej stronie paneli operator idzie na dół poprzez dwa pokoje kontaminacyjne i idzie zestrzelić podane przez scannera panele na ciemnej stronie (na lewo od wejścia na dół). Scanner w tym czasie odkłada buffa do kiosku i przejmuje je osoba odpowiedzialna za scannera po jasnej stronie i odczytuje kolejne dwa terminale/panele do zbicia. Operator zbija pozostałe terminale. Dźwięk oznajmi rozpoczęcie fazy DPS. Faza DPS polega na zbijaniu otwartych teraz zbiorników. Operator odkłada swój buff do kiosku, jak najszybciej odbiera go osoba odpowiedzialna za scannera na stronie ciemnej na górze. Scanner z jasnej strony zaś odkłada swój buff i pobiera go osoba na dole. Teraz osoba na dole widzi 6 bezpieczników, poniżej zbiorników. Jeden z nich się świeci na żółto. Osoba na dole informuje pozostałych graczy o tym który zbiornik trzeba strzelać aż do polecenia z niego iskier. Aby wskazać prawidłowy zbiornik osoba posiadająca scannera na dole musi powiedzieć kolor pokoju i stronę, np. „ciemny lewy”. Po zbiciu zapali się kolejny bezpiecznik, osoba na dole wskazuje kolejny zbiornik do zbicia itd.

Jeżeli nie uda się zbić 6 rur w jednej fazie to scanner oddaje rozszerzenie, osoba na górze je odbiera i czyta kolejne terminale do zbicia, natomiast osoba posiadająca rozszerzenie operatora może przekazać buffa osobie na dole. Całość powtarzamy do zbicia wszystkich sześciu zbiorników.

Uwaga: Servitory które wychodzą trzeba zabijać jak najszybciej się da. Blokują one kioski przed możliwością wymieniania się buffami.

2 Etap – Atraks-1, Fallen Exo

Elementy mechaniki:
operator – czerwone rozszerzenie pozwalające strzelać w specjalne panele otwierające drzwi, przyzywać windy oraz zestrzeliwywać kopie bossa
skaner – żółte rozszerzenie pozwalające na zaobserwowanie który boss jest prawdziwy
kiosk/prysznic – stojący obiekt służący do wymiany buffów między graczami

Bronie:
– białe ammo – coś do czyszczenia na średni dystans
– zielone ammo – snajperka lub shotgun
– heavy ammo – miecz do szybkiego zadawania dużej ilości dmg np. Lament/Gilotyna – najlepsza broń na ten etap to „Oczy jutra”

Klasy:
– Warlock: solarne środkowe (well of radiance)
– Hunter: dowolnie
– Titan: voidowe górne (bańka)

Opis:
Bossów jest 8. 4 na dole, 4 na górze. Dzielimy się na 2 ekipy po 3 osoby, Jedna grupa zostaje na dole, druga jedzie winą do góry. W teamie dolnym potrzebny jest dezygnowany scanner i operator, zaś w teamie dolnym dezygnowany scanner. Dezygnowany operator czeka na dole na operatora i dopiero po jego zdobyciu idzie na góre. Zabijamy przeciwników. Po zabiciu wystarczającej ilości przeciwników pojawiają się servitory. Na dole zabijamy wszystkie. Na górze zaś tylko lewego i środkowego i czekamy. Wraz z servitorami na górze pojawi się vandal z scannerem, zaś na dole vandal z operatorem. Czekamy z zabiciem ostatniego servitora aż dezygnowany operator będzie na górze oraz scanner także i obydwaj będą przygotowani. Zabijamy ostatniego servitora.
Zaczyna się pierwsza nimi faza DPS. Bossowie na górze zaczną robić wipe’a (się świecić). Skaner będzie widział jednego bossa na żółto – tego bijemy, cały team na raz, na komendę (1,2… 3). Boss wypuści kulkę, debuff z timerem 40sek. Scanner oddaje jak najszybciej swój buff do kiosku i osoba na dole widzi którego bossa trzeba bić. Wszystkich faz DPSu podczas jednej tury jest 4 (2 na górze, 2 na dole).
Wypadająca z bossa kulka jest jego kopią. Kulka przyczepia się do jednego z graczy. Operator ma za zadanie zestrzelić kulke z nad głowy danego gracza zanim minie 40 sekund od poprzedniego zestrzelenia (kulce leci czas nawet na ziemi). Osoba z kulką musi się znajdować na górze, lub jeżeli kulka została na dole zebrana to musi dany gracz z kulką pojechać na górę. Po dotarciu na góre operator kieruje gracza z kulką do jednych z 4ch śluz. Należy do nich wejść z kulką i poczekać aż operator zestrzeli kulke. Jeżeli timer na kulce dojdzie do 0 na graczu to ten umiera a boss wszystkich zabija.
Całość powtarzamy do momentu zbicia bossa do przerwy na jego pasku życia. Gdy to się stanie, dolny team jedzie windami do góry. Teraz wszyscy bossowie przeniosą się na górę. Skaner wskazuje poprawnego bossa i teraz całą ekipą synchronicznie trzeba go zabić. Jeżeli się nie uda za pierwszym razem to trzeba szukać kolejnego, kolejnego i aż do skutku.

Spacer

W tej lokalizacji znajduje się druga ukryta skrzynia.

3 Etap – Rapture

Elementy mechaniki:
operator – czerwone rozszerzenie pozwalające strzelać w specjalne panele wyłączające generowanie ogniw
skaner – żółte rozszerzenie pozwalające na zaobserwowanie która skrzynka jest prawidłowa do włożenia ogniw
suppresor – niebieskie rozszerzenie pozwalające zestunować bossa pod specjalnymi dronami poprzez strzelenie do niego spod wszystkich trzech
kiosk/prysznic – stojący obiekt służący do wymiany buffów między graczami.

Bronie:
– białe ammo – coś do czyszczenia na mały dystans.
– zielone ammo – coś do czyszczenia na mały dystans.
– heavy ammo – miecz do szybkiego zabijania minibossików i czempionów

Klasy:
Dowolnie. Liczy się przeżywalność i czyszczenie mobków – nie bijemy bossa na tym encounterze

Opis:
Naszym celem jest dostarczanie ogniw do skrzynek. Podczas tego etapu operator odpowiedzialny jest za strzelanie w panel po prawej stronie (jeden z dwóch tylko ma wyłączyć) możliwy do zestrzelenia będzie miał świecący na żółto generator kulek obok siebie/lub pod.
Scanner wskazuje do których pojemników wrzucamy ogniwa (lewa, prawa, bliżej bossa, bliżej rozpoczęcia). Nigdy nie są na skos. Tłumiący odpowiada za zestunowanie bossa i odblokowanie pojemników, by ogniwa mogły zostać wrzucone. Stun odbywa się poprzez stanięcie pod dronami, boss świeci się wtedy na niebieski, strzelamy, biegniemy do kolejnego. Drony są 3.
Łączymy się w pary by wiedzieć kto z kim wymienia rozszerzenie, które zostało przedawnione. Na charakterystyczny dźwięk, operator zbija jeden panel, dwie wolne osoby podnoszą ogniwa, w tym czasie scanner wskazuje pudełka a suppressor stunuje bossa i otwiera skrzynki tym sposobem. Po stunie jedno z rozszerzeń się przedawni i będzie trzeba się wymienić w parze. Całość powtarzamy 6x.

4 Etap – Boss Fight

Elementy mechaniki:
operator – czerwone rozszerzenie pozwalające strzelać w bańki blokujące biegaczy z kulkami przed poruszaniem się
skaner – żółte rozszerzenie pozwalające na zaobserwowanie która skrzynka jest prawidłowa do włożenia ogniw (lub w przypadku robienia na 4 kulki – bezwartościowy)
suppresor – niebieskie rozszerzenie pozwalające zestunować bossa pod specjalnymi dronami poprzez strzelenie do niego spod wszystkich trzech. Odblokowuje skrzynki po zestunowaniu bossa.
kiosk/prysznic – stojący obiekt służący do wymiany buffów między graczami

Bronie:
– białe ammo – coś do czyszczenia na mały dystans, SMG lub AR – nie ma czempionów
– zielone ammo – pompa ze slugiem i vorpalem (są też taktyki na 2 pompy) lub dobra, szybka snipa z triple tappem. Jedna osoba bierze Divinity (najlepiej operator).
– heavy ammo – najlepiej Anarchy ewentualnie granatnik ze spike granatami

Klasy:
– Warlock: jeden lock solarne środkowe + egzo lunafaction boots . Jak jest więcej locków w drużynie to pozostali void góra + egzo Contraverse Hold
– Hunter: solarne dolne drzewko + egzo Celestial nighthawk
– Titan: voidowe górne (bańka)

Opis:
W dużym uproszczeniu to powtórka 3go encountera. Scanner pojawia się na niebieskiem obszarze, operator na spawnie, suppresor na pomarańczowym. Pudełek jest tym razem 6 licząc od spawn przez blue i red (1,2,3,4,5,6) po dwa na każdym obszarze. Robiąc to na 4 ogniwa na raz scanner jest nie potrzebny. Jednakże jeżeli zostanie zbitych mniej niż 4 silników (wypadnie mniej niż 4 ogniw) to scanner widzi które pudełka są aktywne (nigdy te przy bosie).
W noszeniu ogniw udziału nie biorą Operator i Suppressor. Boss przechodzi na jedną z 3 stron (na początku boss z nieznanego powodu nie wchodzi na niebieski obszar). Boss zacznie się cofać do jednej ze stref (zawsze cofa się tam gdzie nie ma aktywnych pudełek jeżeli gramy ze scannerem). Zaczynają się mu świecić silniki – potrzebujemy 4 ogniw więc zbijamy 4 silniki. Wypadają ogniwa. Wszystkie ogniwa należy podnieść wspólnie przez wszystkich graczy nie pełniących roli operatora i suppressora. Wymieniają do jakiś pudełek idą (jedna osoba do jednego pudełka). W tym czasie suppressor stunuje bossa (bije spod 2ch dron), a następnie gdy operator zbije drugą bańkę to suppressor wchodzi pod trzeciego drona szybko stunuje bossa.
Gdy uda się wsadzić ogniwa, jedno z rozszerzeń się przedawni i będzie trzeba je odłożyć do kiosku (szczególnie ważne dla suppressora i operatora). Zacznie się faza DPS. Boss wraca na środek i tworzy wokół siebie 2 pierścienie. Po zewnętrznym latają odłamki więc musimy nad nimi przeskoczyć. Po wewnętrznym są promienie elektryczne więc nie możemy podejść za blisko. Damage robimy tylko między pierwszym i drugim obszarem.
Na zewnątrz titan stawia bańkę przy 2 skrzyni tuż przed DPSem, wszyscy wskakujemy do środka, warlock stawia studnię w środku, leci Divinity, 2x strzał z anarchy i bijemy. Po chwili boss wyrzuci wszystkich poza zewnętrzny okrąg. Przy odrobinie szczęścia znów wpadniemy do bańki titana i znów wskakujemy do środka i bijemy dalej. Po zakończonej fazie bicia całość powtarzamy. (Jeżeli zrobiliśmy za pierwszym razem na 4 kulki to DPSów będą 3, jeżeli nie to 2).
Gdy uda nam się docelowo zbić bossowi życie do przerwy na pasku (podobnie jak na 2 encouterze miało to miejsce) to boss zacznie nam się teleportować losowo na jedną z dalszych lokalizacji (spawn, blue, red). Gonimy go i bijemy aż padnie.

Wyzwania (Challange)

Red rover (Czerwony łazik) – 1 encounter. Każda z osób musi mieć operatora i zbić dwa panele.

Copies of copies (Kopie kopii) – 2 encouter. Nie można wyrzucić żadnej z kopii Atraxa przez śluzę.

Of all trade (Złota rączka) – 3 encounter. Każda z osób musi mieć każdego buffa tylko raz. Najlepiej zmieniać się w momencie w którym wyłączy się jeden z buffów i dwie kule są włożone do koszy. Śmierć osoby która posiada buffa powoduje że challange jest niezaliczony.

The core four (Cztery rdzenie) – 4 encounter. Należy zbić cztery silniki Taniksa i zanieść wszystkie kulki do koszy w których nie ma Taniksa. W ten sposób zostajemy nagrodzenie dodatkowym czasrm na damage fazie.

Tabelka do wyzwania Of all trade

Nagrody – Bronie i zbroje